Lev som om dagen vore den sista i ditt liv!

En sak jag har suttit och funderat mycket på idag som jag tänkte dela med mig av.
Varför ska människor lägga sig i andras liv hela tiden och mer eller mindre "uppfostra" så fort man gör/gjort något fel. Att man börjar umgås eller bli tillsammans med just en speciell person. Varför kan inte bara alla sköta sitt eget liv och ta hand om sig själv?? Det är ju endast du själv som kan få dig att må bra! Och varför ens försöka lägga ner tid att predika för någon som inte ens vill lyssna på dina ord? Någon som ändå inte tar åt sig eller bryr sig i det som sägs. Varför bara inte använda den tiden åt dig själv, predika för dig själv och jobba med dina egna problem så att du kan må bättre :)

Jag tycker bara att vi människor borde lära oss att lägga ner mer tid på oss själva och våra egna behov istället för att lägga sig i andra människors. Ok, om din kompis bett dig om hjälp! Men att ens orka lägga tid på en människa du inte känner, som du vet om inte ens lyssnar eller tar åt sig. Det är ju bara slöseri på tid... Och varför ska man försöka predika för en person som du inte ens känner? Du vet ingenting om denna person, förutom det du sett över internet eller har hört från andra personer. Du känner inte han/hon så hur fan ska du kunna veta vad som är bäst? Nä, exakt du vet ingenting.

Så jag lever alltid efter det jag mår bra av, det som gör mig lycklig. Man vet aldrig när livet kan ta slut så varför inte alltid se till att göra varje dag till den bästa? Gör saker du mår bra av, uppnå dina mål och drömmar i livet. Och låt bli sånt som får dig att må dåligt, och gör du ett misstag. Fine, du har lärt dig utav det! Och fortsätt som vanligt med ditt liv, var dig själv till 100% och framförallt lägg dig inte i andra människors liv :)

Så länge jag mår bra utav det liv jag lever så tänker jag inte ändra på mig, jag älskar min familj, mina vänner, mitt mogi till pojkvän, Wilmis, och t.o.m GRANS som är den bästa skolan! Jag ångrar inte valen jag gjort i mitt liv, och skäms inte över att jag har växt upp och blivit den jag är idag. Jag vet om att jag duger precis som jag är, jag har en gode fin personlighet och vet hur man ska bete sig. Det finns inget som behövs ändras, och så länge jag lever MITT liv och lever upp till mina drömmar. Så vet jag med all säkerhet att jag kommer må bra, och det är de som är absolut viktigast för mig! Ni borde göra detsamma, fatta hur jävla glad ni skulle bli (;


Lev ditt eget liv, för det är ändå din egen död du ska dö!


It's my life
It's now or never
I ain't gonna live forever
I just want to live while I'm alive
(It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said
I did it my way
I just wanna live while I'm alive
It's my life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0