17/9

Hemma ännu en gång från skolan, veckorna går så himla fort. Ska bli skönt när vi flyttar till Piteå så jag slipper bo i en väska, förut tyckte jag att de skulle bli ett helvete, men nu längtar jag bara :D man kan faktiskt ändra åsikt!

Och det är faktiskt många som undrar vilken skola jag går på så jag kan berätta det nu...

Jag går på grans naturbruksgymnasium som ligger i Öjebyn ungefär 8 km utanför Piteå, alltså går jag naturbruksprogrammet med inriktning hund. Och efter 3 år på skolan, om jag lyckas med lydnadsprovet är jag utbildad hundinstruktör, annars räknas jag väl mer som en hundvårdare. + att jag får ha med mig egen hund på skolan!

Och jag bor på skolan i såkallade internat under veckorna, och ja, våran skola ser ut som en bondgård ungefär. Men det är en sjukt bra skola, där alla är jättetrevliga, maten är awesome. Helt klart charmig och det ingår mycket praktiska lektioner, så det är inte bara att sitta i klassrum hela dagarna. Så förutom hund inriktningen så finns;
  • Djurvård
  • Jordbruk
  • Häst
  • Naturvetenskap
Hoppas ni förstod lite mer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0