Vem har det värst - egentligen?!

Oftast brukar många av oss människor ha jobbiga perioder i livet, det är enormt många som inte mår bra pga vissa andledningar osv.

Men jag är så enormt trött på dom människorna som tror att dom har det jobbigt, som säger att dom har det värre än alla andra. För i säkert 90% av fallen är det inte så. Av egna erfarenheter så vet jag att dom människorna som faktiskt har det rätt tungt i livet inte säger så mycket om det alls, utan mer "okej jag har det jobbigt!" sen är det liksom bra. Dom söker inte uppmärksamhet och vill definitivt inte att man ska tycka synd om dom...

Många som verkligen har det jobbigt är väldigt duktiga på att måla fram en bild av att man faktiskt mår bra, för man vill helt enkelt inte att någon ska se hur man egentligen mår. Man skäms helt enkelt över sitt mående och vill inte att andra ska veta om det.

Och därför blir jag seriöst arg, vi behöver inte mer oerfarna människor som söker uppmärksamheten och har det jobbigt för att man kanske råkade halka framför den snyggaste killen på skolan. Svenska folket väx upp någongång och inse att just världen går inte under pga skitsaker. Tänk på vad ni säger och till vem, det kan faktiskt finnas någon i din närhet som har ett helvete till liv och klagar ändå inte.

Sen har alla det jobbigt på olika nivåer, och alla tar saker olika hårt. Det finns inget rätt eller fel, men kom ihåg att de är ingen jävla tävling om vem som mår sämst, för dom som verkligen gör det, skulle mer än gärna vilja ha det lika bra som du!

Jag skäms! Over and out!

Kommentarer
Postat av: Anni

Jävligt bra skrivet carro!

2010-11-07 @ 13:08:02
URL: http://ljuvmusik.blogg.se/
Postat av: Hanna

Helt sant!

2010-11-11 @ 17:41:48
URL: http://livetenligthanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0